اگر دانشگاه سراسری قبول شوم و نروم
نوشته شده توسط : دانتل

اگر دانشگاه سراسری قبول شوم و نروم یکی از سوالات پرتکرار داوطلبان کنکور سراسری است که به دنبال اطلاع از عواقب این تصمیم گیری برای داوطلبان ایجاد می شود. دانشگاه های سراسری در سال های گذشته محرومیت داشتند و در صورت قبولی و عدم ثبت نام در دانشگاه، داوطلب از شرکت در کنکور برای سال آینده محروم می شد. این قانون در حال حاضر برداشته شده است. با توجه به اهمیت محرومیت دانشگاه های سراسری برای داوطلبان، در این مطلب به بررسی کامل سوال اگر دانشگاه سراسری قبول شوم و نروم پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

منبع:  اگر دانشگاه سراسری قبول شوم و نروم

اگر دانشگاه سراسری قبول شوم و نروم 

دانشگاه سراسری جز محبوب ترین دانشگاه ها در کشور است که هر ساله دانشجویان بسیار زیادی با هدف قبولی در این دانشگاه ها وارد رقابت در کنکور سراسری می شوند. دانشگاه های سراسری زیر مجموعه های زیادی مثل دوره روزانه، دوره شبانه و پردیس خودگردان دارند که هر سه این دانشگاه ها جز انتخاب های اول تمامی داوطلبان می باشد. 

با این حال ممکن است داوطلبان پس از انتخاب رشته به دلایل مختلف از انتخاب خود منصرف شوند و قصد ثبت نام در دانشگاه های سراسری را نداشته باشند. معمولا مهم ترین علت انصراف از تحصیل در دانشگاه های سراسری عدم علاقه به رشته قبولی می باشد. 

یکی از مهم ترین نگرانی های داوطلبان محرومیت از کنکور به دلیل عدم ثبت نام در دانشگاه می باشد و در نهایت سوال اگر دانشگاه سراسری قبول شوم و نروم چه می شود برای داوطلبان به وجود می آید که سوال بسیار مهمی است و باید از پاسخ آن اطلاع دقیق داشته باشند. 

 

بخوانید: انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

 

 

محرومیت دوره روزانه

در سال های گذشته انتخاب رشته دوره روزانه دانشگاه های سراسری بسیار حساس بود چراکه در صورت قبولی در این دوره و عدم ثبت نام، دانشجو دچار محرومیت می شد و برای یک سال امکان شرکت در کنکور سراسری را نداشت. 

اما در حال حاضر قانون محرومیت دوره روزانه دانشگاه های سراسری برداشته شده است و داوطلبان در صورت قبولی در این دوره و عدم ثبت نام می توانند بدون هیچ محدودیتی سال آینده در کنکور شرکت کنند. در پاسخ به سوال اگر دانشگاه سراسری قبول شوم و نروم برای دوره روزانه بایدگفت که داوطلبان هیچ محرومیتی را تجربه نخواهند کرد. 

 

اگر دانشگاه سراسری قبول شوم و نروم | محرومیت دوره شبانه

دوره شبانه دانشگاه های سراسری پس از دوره روانه محبوب ترین دوره های آموزشی در بین داوطلبان کنکور می باشد. با این حال داوطلبان در این دوره نیز ممکن است به دلایلی از انتخاب رشته منصرف شوند. در سال های گذشته محرومیت از کنکور مشمول دوره شبانه نیز می شد. 

در پاسخ به سوال اگر دانشگاه سراسری قبول شوم و نروم چه خواهد شد باید گفت که در حال حاضر محرومیت دوره شبانه برداشته شده است و دانشجویانی که در دانشگاه ثبت نام نکرده اند می توانند در کنکور سال آینده نام نویسی نمایند. 

 

محرومیت دانشگاه پردیس خودگردان

پردیس خودگردان دوره های شهریه پرداز دانشگاه سراسری هستند. در دوره های پردیس خودگردان شرایط دانشجویان یکسان است اما باید برای هر ترم تحصیلی شهریه پرداخته شود. مبلغ شهریه پردیس خودگردان بسیار گران قیمت است. اما با این حال به دلیل کیفیت بسیار بالای سطح آموزش در این دوره، پردیس خودگردان در بین داوطلبان بسیار محبوب است. 

دانشجویانی که در پردیس خودگردان پذیرفته شده اند اما قصد ثبت نام در دانشگاه را ندارند، می توانند بدون محدویت سال آینده در کنکور سراسری شرکت کنند. اگر دانشگاه سراسری قبول شوم و نروم در دوره های پردیس خودگردان منجر به محرومیت نخواهد شد. 

البته اگر در پردیس خودگردان ثبت نام کنید اما پس از نام نویسی در دانشگاه پشیمان شده و قصد انصراف داشته باشید، باید مبلغ زیادی را به عنوان جریمه انصراف از تحصیل پرداخت نمایید. پس قبل از اقدام به ثبت نام در این دانشگاه از تصمیم خود مطمئن شوید. برای این منظور می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره دانشگاه سراسری

دانشگاه های سراسری از کیفیت آموزشی بسیار بالایی برخوردارند و به همین دلیل در بین داوطلبان کنکور بسیار محبوب می باشند. قبولی در دانشگاه های سراسری کار راحتی نیست و در واقع بیشترین بخش رقابت در کنکور بر سر این دانشگاه ها می باشد. به همین دلیل پس از قبولی در این دانشگاه ها، انصراف برای داوطلبان تصمیم بسیار سختی خواهد بود و با سوال اگر دانشگاه سراسری قبول شوم و نروم چه می شود مواجه خواهند شد. 

با این حال باید به رشته تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید و به صرف قبولی در دانشگاه سراسری شروع به تحصیل نکنید چراکه عدم علاقه به رشته تحصیلی منجر به فرسودگی و در نهایت ناامیدی و سرخوردگی خواهد شد. 

به همین دلیل توصیه می شود که قبل از انتخاب رشته با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید تا تمامی فاکتورهای موثر در انتخاب رشته را بررسی کرده و به بهترین نحو فرم  انتخاب رشته خود را تکمیل نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دانشگاه های سراسری می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. اگر دانشگاه سراسری قبول شوم و نروم چه می شود؟

    در حال حاضر محرومیت دانشگاه سراسری برداشته شده است و دانشجویان محرومیتی نخواهند داشت. 

  2. آیا دوره های شبانه نیز در صورت عدم ثبت نام محرومیت خواهند داشت؟

    خیر هیچ یک از دوره های دانشگاه سراسری محرومیت از تحصیل نخواهند داشت. 

  3. آیا در صورت ثبت نام در دوره های پردیس خودگردان و انصراف از تحصیل باید جریمه پرداخت کرد؟

    بله پردیس خودگردان شهریه پرداز است و در صورت ثبت نام و انصراف از تحصیل دانشجویان باید جریمه پرداخت کنند. 





:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: